1 | 11.02.20 10:05 | |

Береза О.А. Викласти проект Статуту в новій редакції, що додається
 
                                                                      Затверджено   рішенням
                                                                       Сокальської районної ради
                                                                       Львівської області
                                                                        № ____ від __________
                                                                     Голова районної ради
                                                                      _________________ Микола Пасько
 
 
 
 
                                    СТАТУТ
Соснівської  дитячої музичної школи Сокальської районної ради Львівської області
 
                                  (нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                              2020 р.
 
 
 
 

  1. Загальні положення.
    1. Даний Статут, розроблений відповідно до Конституції України, Законів України  ″ Про освіту ″, ″ Про позашкільну освіту ″, Переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 року № 433 та Положенням про мистецьку школу, затвердженим Наказом Міністерства культури України від 09.08.2018  № 68 і є документом, який регламентує діяльність комунального закладу позашкільної освіти – Соснівської дитячої музичної школи Сокальської районної ради Львівської області
    2. Соснівська дитяча музична школа Сокальської районної ради Львівської області – комунальний заклад спеціалізованої мистецької освіти, який надає початкову мистецьку освіту.
    3. Повна назва ׃ Соснівська дитяча музична школа Сокальської районної ради Львівської області
    4. Скорочена назва: Соснівська ДМШ.
1.4. Адреса школи ׃ 80193 , Львівська обл., Сокальський район, місто Соснівка, вулиця Галицька, будинок 3 а.
  1. Засновником школи є Сокальська районна рада Львівської області (надалі Засновник ).
 1.6. Мова навчання у школі визначається Конституцією України і відповідним Законом України.
 
2. Організаційно-правові засади діяльності Школи.
 
 2.1. Школа є юридичною особою, діє на підставі Статуту, має самостійний кошторис, самостійний баланс, круглу печатку, кутовий штамп та інші штампи.
2.2. Створення, реорганізація та ліквідація Школи здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
2.3. Школа проводить навчально-виховну, методичну, культурно-просвітницьку роботу.
2.4. Основні завдання Школи:
надання початкової мистецької освіти;
організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;
створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;
популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості;
формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їх інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик;
пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;
здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;
створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
виховання громадянина України шляхом вивчення та виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;
здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.
2.5. 3 метою виконання завдань, що стоять перед Школою, та забезпечення найбільш сприятливих умов розвитку інтересів і здібностей учнів у школі працюють відділи: фортепіанно – скрипки; народних та духових   інструментів, сольного співу, музично-теоретичних предметів, художнього та хореографічного класів. Школа залишає за собою право на утворення інших відділів.
2.6. З метою виконання функцій, передбачених пунктом 2.4 цього  Статуту, в Школі можуть створюватися структурні підрозділи, у тому числі й відокремлені (відділення, відділи, класи, в тому числі інклюзивні), які забезпечують надання послуг з початкової мистецької освіти за видами мистецтва або різним фахом, та філії.
2.7.Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місць навчання до громадян за місцем проживання. Відокремлений структурний підрозділ створюється за рішенням керівника мистецької школи, погодженим із засновником. 2.8. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення діяльності відокремлених структурних підрозділів мистецької школи здійснюється засновником в тому самому порядку, що й основного закладу.
2.9. Школа може організовувати роботу своїх структурних підрозділів               (класів) у приміщеннях загальноосвітніх, вищих навчальних закладів, підприємств, організацій відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
2.10. Школа проводить методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.
     Відділи проводять роботу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів, майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів та за іншими організаційними формами. Участь педагогічних працівників у заходах з підвищення кваліфікації засвідчується директором і є підставою для проведення атестації.
2.11. Школа може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
2.12. Право вступу до Школи мають громадяни України. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, вступають до Школи в порядку, встановленому для громадян України.
2.13. Приймання учнів до Школи здійснюється протягом всього навчального року як на безконкурсній основі, так і за конкурсом на підставі заяви батьків або осіб, які їх представляють. До заяви батьків або осіб, які їх представляють, додається довідка медичного закладу про відсутність протипоказань до занять у школі та копія свідоцтва про народження.
Порядок і строки проведення вступних іспитів, прослуховувань і вимоги до учнів визначаються наказом директора школи. Зарахування на навчання проводиться наказом директора школи.
2.14 Школа здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості в межах, передбачених законодавством.
2.15  Школа веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу. Службова та навчальна документація, а також окремі її форми визначаються Мінкультури.
2.16  Школа подає статистичну звітність за формами та в строки, визначені законодавством.
 
З. Організація освітнього процесу.
 
3.1. Організація освітнього процесу в Школі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором Школи.
План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог частини першої статті 17 Закону України «Про позашкільну освіту».
3.2. Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об’єднань у Школі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, що є робочим часом викладача. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Школа може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.
3.3. Освітній процес в Школі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих Школою з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).
Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.
Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів учнів, потреб сім’ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій та має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів.
3.4. Школа може здійснювати освітній процес за власними, в тому числі наскрізними освітніми програмами, або типовими освітніми програмами, що затверджуються Мінкультури. Для осіб з особливими освітніми потребами Школою можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює мистецька школа, може включатися корекційно-розвитковий складник.
На підставі освітньої програми Школа складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять, що конкретизують організацію освітнього процесу. У річному плані роботи визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за чвертями, семестрами, півріччями), форми роботи, інші особливості організації навчання в Школі. Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.
Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів відповідного бюджету, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітньої програми, конкретизованого в навчальному плані.
 
3.5. Освітній процес у Школі здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я.
Освітній процес поєднує індивідуальні і колективні форми роботи:
- індивідуальні та групові заняття, уроки;
- репетиції;
- перегляди, вистави, конкурси, фестивалі, олімпіади, концерти, виставки;
- лекції, бесіди, вікторини, екскурсії;
- позаурочні заходи, а також інші форми.
3.6. Форми роботи, види, форми та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах Школи та навчальних програмах навчальних дисциплін (предметів). .
3.7. Основною формою навчально-виховної роботи є заняття (урок).
Тривалість одного заняття (уроку) в Школі визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для учнів: - віком від 3 до 6 років -30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;
- старшого віку - 45 хвилин;
Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом педагогічного працівника.
Кількість, тривалість та послідовність навчальних занять і коротких перерв між заняттями (уроками) визначається розкладами, що затверджуються заступником директора з навчальної роботи.
3.8. Відволікання учнів на роботи та заходи, не пов’язані з навчально-виховним процесом, за рахунок навчального часу забороняється, крім випадків, передбачених рішеннями Кабінету Міністрів України.
3.9. Середня наповнюваність груп у Школі визначається типовими навчальними планами початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, затвердженими Міністерством культури України.
Групи комплектуються залежно від профілю та можливостей організації навчально-виховного процесу, виходячи із середньої наповнюваності груп,   загальна кількість груп не може перевищувати їх кількості, що визначена розрахунком педагогічних годин .
Нормативом для розрахунку педагогічних годин є навчальні плани.
3.10. Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється в порядку і за критеріями, визначеними освітньою програмою. Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, що містяться у вимогах навчальних програм дисциплін (предметів) на відповідних етапах навчання. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах. Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів..
3.ll. Річні оцінки рівня навчальних досягнень учнів виставляються викладачем на підставі семестрового оцінювання, з урахуванням оцінок, одержаних під час контрольних заходів. Річні оцінки з предметів з яких іспити не проводяться, є підсумковими.
Згідно з навчальними планами з предметів, з яких проводяться іспити (випускні роботи) підсумкова оцінка виставляється екзаменаційною комісією  на підставі річних та екзаменаційних оцінок (оцінок за випускні роботи). Річне оцінювання з предметів навчального плану здійснюється не пізніше ніж за 5-днів до закінчення навчального року
Семестрові та підсумкові оцінки не можуть відрізнятися від оцінки за контрольний захід більше ніж на 1 бал..
3.12. Питання пов’язані із звільненням учнів від здачі іспитів або перенесенням їх строків, вирішується директором школи на підставі подання завідуючих відділами за наявності відповідних документів.
3.13. Питання щодо переведення учнів до наступного класу, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв’язку з невиконанням програмних вимог, призначення терміну здачі матеріалу з предметів, програмами яких контрольні заходи не передбачені, залишення на повторний рік навчання та виключення із школи при умові систематичного невиконання навчальних планів та програм, видача свідоцтв випускникам вирішуються   педагогічною радою школи та затверджуються наказами директора школи.
Повторні перездачі повинні бути завершені до 30 серпня наступного навчального року.
3.14.     Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту за формою, встановленоюц ентральним органом виконавчої влади у галузі культури.. Свідоцтво має містити повне найменування Школи відповідно до статуту, назву освітньої програми, підрівня та спрямування початкової мистецької освіти, загальний обсяг навчальних годин та перелік й обсяг навчальних дисциплін (предметів), отриманих здобувачем під час опанування освітньої програми, та підсумкові оцінки. Свідоцтво підписує директор Школи або особа, яка виконує його обов’язки на дату видачі документа.
 
3.15. Учням, які хворіли під час випускних іспитів, при умові повного виконання навчальних планів та програм, видається свідоцтво про закінчення Школи на підставі річних оцінок, а для випускників художнього та хореографічного класів Школи за умови виконання випускної роботи. Учням, які хворіли під час випускних іспитів та претендують на оцінку 8-12 балів, при умові повного виконання навчальних планів та программ надається право на здачу іспиту до 10 червня поточного навчального року.
         Учням, які претендують на державному іспиті на оцінку 8-12 балів, дозволяється виконувати 1 твір з попередньої програми.
3.16.     Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор Школи може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми.
3.17. Учні, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний навчальний рік, нагороджуються похвальним листом “За високі досягнення у навчанні״.
Рішення про заохочення приймаються радою школи за поданням завідуючих відділами.
3.18. За рішенням директора Школи виключення учня може проводитися при не внесенні плати за навчання протягом двох місяців, у групах самоокупності - одного місяця відповідно до нормативно правових актів.
3.19. Навчально-виховний процес у Школі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.
 
4.Учасники освітнього процесу.
 
 4.1. Учасниками освітнього процесу в Школі є:
здобувачі початкової мистецької освіти - учні;
педагогічні працівники;
батьки учнів або їх законні представники;
інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу;
інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному статутом відповідно до закону.
4.2. Права та обов’язки учнів визначаються статтею 53 Закону України «Про освіту», статтею 20 Закону України «Про позашкільну освіту», Положенням про мистецьку школу, затвердженим Наказом Міністерства культури України від 09.08.2018  № 68та статутом Школи.
Учень має право на:
доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір мистецької школи та освітніх програм, що нею пропонуються, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;
якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням в межах освітніх програм мистецької школи;
справедливе та об’єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності;
свободу творчості, культурної та мистецької діяльності;
безпечні та нешкідливі умови навчання;
повагу до людської гідності;
користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою мистецької школи та послугами її структурних підрозділів;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-митецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо;
особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні мистецькою школою;
інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
4.3. Учні користуються правом внутрішньошкільного переведення та переведення до іншої школи за наявності вільних місць. Переведення здійснюються за наказом директора.
4.4.       Учень зобов’язаний:
виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточення, довкілля, майна Школи;
дотримуватися статуту, правил внутрішнього розпорядку Школи, а також умов договору про надання освітніх послуг.
Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та статутом Школи. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.
4.5. Педагогічним працівником Школи може бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в закладах позашкільної освіти. Педагогічним працівником Школи може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.
4.6. Педагогічні працівники Школи мають право на:
- має право на:
академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
педагогічну ініціативу;
розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою мистецької школи та послугами її структурних підрозділів;
підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
проходження сертифікації відповідно до законодавства;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об’єктивне її оцінювання;
захист професійної честі та гідності;
індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами мистецької школи;
безпечні і нешкідливі умови праці;
відпустку відповідно до законодавства;
участь у громадському самоврядуванні мистецької школи;
участь у роботі колегіальних органів управління мистецької школи.
4.7.   Педагогічні працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності;
проходити атестацію в порядку, визначеному Мінкультури;
дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
додержуватися статуту та правил внутрішнього розпорядку мистецької школи, виконувати свої посадові обов’язки.
Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або статутом мистецької школи.
4.8. Викладачі, концертмейстери Школи працюють відповідно до розкладу занять затвердженого заступником директора з навчальної роботи.
4.9. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Школи встановлюється керівником згідно із законодавством. Норма годин на одну тарифну ставку викладача та концертмейстера мистецької школи становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження. Доплати за завідування відділами, відділеннями встановлюються в розмірах, визначених статтею 22 Закону України «Про позашкільну освіту»..
4.10. Оплата праці працівників Школи здійснюється відповідно до нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, нормативних документів центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належить Школа.
4.11.     Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
4.12. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх представляють, мають право:
захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
звертатися до Школи, органів управління освітою з питань освіти;
брати участь у громадському самоврядуванніШколи, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;
завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Школі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
отримувати інформацію про діяльність Школи , у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Школі та його освітньої діяльності;
подавати керівництву або засновнику Школи заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
4.13 Батьки здобувачів освіти та особи, які їх представляють, зобов'язані:
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
 
 
5. Управління Школою.
 
5.1. Управління Школою в межах повноважень, визначених законодавством та статутом, здійснюють:
засновник (засновники);
керівник (директор);
колегіальний орган управління (педагогічна рада);
колегіальний орган громадського самоврядування;
піклувальна рада (у разі створення);
інші органи, передбачені Законом України «Про позашкільну освіту».
5.2. Права та обов’язки засновника Школи визначаються статтею 25 Закону України «Про освіту», частиною шостою статті 10 Закону України «Про позашкільну освіту», Положенням про мистецьку школу, затвердженим Наказом Міністерства культури України від 09.08.2018  № 68 та цим Статутом.
Засновник Школи:
затверджує статут Школи та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням;
укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником Школи, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та статутом Школи, та розриває його з підстав та у порядку, що визначені законодавством та статутом мистецької школи;
ініціює проведення аудиту Школи в разі зниження Школою якості освітньої діяльності;
забезпечує створення в Школі умов для інклюзивної мистецької освіти початкового рівня;
забезпечує фінансування діяльності Школи в частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються Школою в межах затверджених освітніх програм;
забезпечує розвиток матеріально-технічної бази мистецької школи;
забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників Школи у межах, визначених законодавством;
компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України «Про позашкільну освіту»;
забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Школи;
у разі реорганізації чи ліквідації Школи забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншій мистецькій школі;
приймає рішення щодо створення піклувальної ради Школи та сприяє створенню благодійних фондів;
реалізує інші права, передбачені законодавством та статутом Школи.
Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність мистецької школи, що здійснюється нею в межах її автономних прав, визначених законами та статутом
5.3. Засновник Школи делегує затвердження кошторису та приймання фінансового звіту Школи у випадках та порядку, що визначені законодавством, здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю Школи відділу культури, молоді та спорту Сокальської РДА.
 
5.4. Безпосереднє управління Школою здійснює її керівник - директор. Директор забезпечує освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Школи.
Директор представляє Школу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без доручень у межах повноважень, передбачених законом та цим статутом.
Директор призначається засновником Школи відповідно до статті 26 Закону України «Про освіту» та цього Статуту з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою та мають вищу освіту. Додаткові кваліфікаційні вимоги до директора та порядок його обрання (призначення) визначаються Законом України «Про позашкільну освіту» та цим статутом.
 
5.5.  Директор в межах наданих йому повноважень:
організовує діяльність Школи;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності Школи;
забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
укладає договори про надання освітніх послуг із здобувачами або їх законними представниками;
забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Школи;
здійснює кадрову політику Школи, призначає на посади та звільняє з посад заступників директора, педагогічних та інших працівників Школи, визначає їх функціональні обов’язки;
затверджує план прийому до Школи на відповідний рік;
встановлює розміри плати за навчання в порядку, визначеному законодавством;
видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Школи;
вводить в дію та забезпечує реалізацію рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам Школи відповідно до законодавства;
сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу;
затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Школи та освітні програми, розроблені педагогічною радою;
- організовує виконання кошторису доходів і видатків Школи, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства.
- установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам Школи відповідно до законодавства;
- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-просвітницьких закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
здійснює інші повноваження, передбачені законом та статутом мистецької школи.
5.6. Директор школи є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління Школою.
За відсутності директора обов’язки голови виконує заступник директора з навчальної роботи.
Обов’язки секретаря педагогічної ради виконує один з викладачів, який обирається строком на один рік.
5.7. Педагогічна рада об’єднує педагогічних працівників Школи і створюється з метою розвитку та вдосконалення освітнього процесу, підвищення професійної майстерності та творчого зростання педагогічного колективу.
5.6. Педагогічна рада Школи:
планує роботу Школи;
розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Школи;
схвалює освітню (освітні) програму (програми) Школи та оцінює результативність її (їх) виконання;
розглядає питання формування контингенту Школи та схвалює план прийому до Школи на відповідний рік, надає відповідні пропозиції директору на затвердження;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту;
розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Школі, її структурних підрозділах;
обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Школи та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Школи;
розглядає інші питання, віднесені законом до її повноважень.
Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора мистецької школи.
5.7. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Школи. Обов'язковим є проведення засідань педагогічної ради на початок та кінець навчального року, а також після кожного семестру.
5.8. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Школи є загальні збори колективу..
5.9. Рада школи є органом, рішення якої мають рекомендаційний характер. До складу ради Школи входять завідуючі відділами   та керівництво Школи.
Засідання ради є правочинним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів. Рішення приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів ради.  Засідання ради оформяються протоколами.
5.10. У школі за рішенням загальних зборів або ради Школи, може створюватись і діяти  батьківський комітет.
5.11. Керівник Школи не зобов’язаний виконувати рішення органів громадського самоврядування, якщо вони суперечать чинному законодавству, нормативно-правовим актам України та статуту Школи.
5.12. За наявності не менш трьох викладачів з одного виду мистецтв (споріднених інструментів) у Школі можуть створюватись відділи, керівники яких затверджуються наказом директора Школи.
Відділи сприяють організації навчально-виховного процесу, підвищенню якості викладання, виконавської та педагогічної майстерності, виконанню рішень педагогічної ради, навчальних планів та програм.
 
6.Фінансово - господарська діяльність та
матеріально-технічна база Школи.
 
6.1. Фінансово-господарська діяльність Школи здійснюється відповідно до законодавствау.
6.2.   Фінансування Школи здійснюється за рахунок коштів відповідного бюджету, а також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством України..
6. 3. Додатковими джерелами фінансування мистецької школи є:
кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, за роботи, виконані Школою на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток Школи;
гуманітарна допомога;
дотації з місцевих бюджетів;
добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.
Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Школою як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену статутом Школи.
У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування Школи не зменшуються.
Мистецька школа самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої Статутом.
.
6.4. Розрахунок годин по Школі складається на контингент учнів, у відповідності до навчальних планів, за якими працює Школа.
Основою розрахунку фонду заробітної плати є:
-   штатний розпис;
- середня педагогічна ставка з урахуванням надбавок та підвищень за тарифікацією;
-   кількість педагогічних ставок за розрахунком навчальних годин.
6.5. Розмір плати за навчання учнів установлюється в порядку визначеному Кабінетом Міністрів України та місцевими органами виконавчої влади.
6.6.   Школа є бюджетною неприбутковою організацією.
Доходи Школи у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів одержаних Школою від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої її статутом, звільняється від оподаткування.
6.7.   Школа у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до цього статуту;
- користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких вона розташована;
- розвивати власну матеріальну базу;
- списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали не придатними;
- володіти, користуватися та розпоряджатися майном відповідно до законодавства та цього статуту;
-виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та цьому статуту Школи. Матеріально-технічна база Школи включає приміщення, споруди, обладнання,
засоби зв’язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває у її користуванні.
Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
6.8. Збитки, завдані Школі внаслідок порушення майнових прав юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.
6.9. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у Школі здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами .
 
 
 
 
7. Діяльність Школи у рамках міжнародного співробітництва.
 
7.1. Школа, за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів, має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх, культурних програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
Школа має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління культурою, освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.
 
 
                      8. Припинення діяльності Школи.
 
8.1. Школа припиняє діяльність в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації Школи майно, права та обов’язки переходять до правонаступника.
8.2. Рішення про припинення діяльності Школи приймає Сокальська районна рада Львівської області. У випадках, передбачених законодавством, Школа може бути ліквідоваа за рішенням суду.
8.3. У разі прийняття рішення про припинення діяльності Школи Сокальська районна рада Львівської області призначає комісію з припинення діяльності (комісію з реорганізації або ліквідаційну комісію) та встановлює порядок та строки заявлення кредиторами своїх вимог до даного закладу. З моменту оприлюднення рішення про призначення комісії, до неї переходять повноваження щодо управління справами Школи.
8.4. Після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення діяльності складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення), розподільчий баланс (у разі поділу) або ліквідаційний баланс (у разі ліквідації), які підлягають затвердженню на сесії районної ради.
8.5. Школа є такоою, що припинила діяльність, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про його припинення.
8.6. Майно Школи, що залишилось після задоволення вимог кредиторів, передається засновнику.
8.7. Кошти, отримані від використання вивільнених приміщень ліквідованого Школи, використовуються виключно на освітні потреби.
8.8. У разі реорганізації чи ліквідації Школи Сокальська районна рада Львівської області забезпечує здобувачам освіти можливість продовжити здобуття  освіти.
8.9. У разі припинення діяльності Школи у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення активи закладу освіти мають бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.