ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | VII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу |
Номер: | 00070/07 |
Дата реєстрації: | 18.05.2016 |
Проголосовано: | 23.06.2016 11:11:23 |
Автор: | Бойко В.І |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
25
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
2
- Відсутні
10
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 00070/07
У К Р А Ї Н А проект
СОКАЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VІ cесія VII скликання
Р І Ш Е Н Н Я №__
“___”_______________2016р. м.Сокаль
Про Порядок підготовки проектів
рішень районної ради
Відповідно до статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Регламенту Сокальської районної ради Львівської області VІI скликання, затвердженого рішенням Сокальської районної ради Львівської області №14 від 26.11.2015р., враховуючи висновки постійної комісії з питань євроінтеграції, взаємодії з місцевими радами, децентралізації, регламенту, депутатської етики, законності та взаємодії з ЗМІ, Сокальська районна рада Львівської області,-
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок підготовки проектів рішень районної ради, що додається.
2. Головам постійних комісій, депутатам районної ради, керівникам відділів виконавчого апарату районної ради та структурним підрозділам райдержадміністрації забезпечувати неухильне дотримання затвердженого порядку, своєчасне внесення проектів рішень районної ради для розгляду на пленарних засіданнях ради та вживати заходів щодо оперативного доопрацювання проектів рішень з урахуванням змін та доповнень, внесених постійними комісіями районної ради.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань євроінтеграції, взаємодії з місцевими радами, децентралізації, регламенту, депутатської етики, законності та взаємодії з ЗМІ.
Голова районної ради Микола Пасько
Додаток
до рішення VІ сесії VII скликання Сокальської районної ради
Львівської області
від __ червня 2016р. №__
Порядок підготовки проектів рішень районної ради
1. Загальні засади
1.1. Сокальська районна рада Львівської області (далі – районна рада) відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", інших законів, Регламенту Сокальської районної ради Львівської області VІI скликання, затвердженого рішенням Сокальської районної ради Львівської області №14 від 26.11.2015р., в межах своїх повноважень приймає нормативно-правові та інші акти у формі рішень.
1.2. Проекти рішень районної ради, що вносяться на розгляд районної ради, готують депутати, постійні комісії районної ради; структурні підрозділи виконавчого апарату районної ради – за дорученням голови районної ради; структурні підрозділи районної державної адміністрації, інші органи виконавчої влади – за дорученням голови районної державної адміністрації.
До роботи з підготовки проектів рішень районної ради, які готуються за дорученням голови районної ради, голови районної державної адміністрації, залучаються профільні постійні комісії, депутати районної ради. З метою розробки відповідних проектів рішень районної ради можуть створюватися підготовчі комісії та робочі групи з залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів, посадових осіб виконавчого апарату районної ради, районної державної адміністрації та її структурних підрозділів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
2. Підготовка проектів рішень
2.1. Складання проектів рішень районної ради
2.1.1. Проекти рішень районної ради готуються відповідно до державних стандартів на організаційно-розпорядчу документацію, Інструкції з діловодства у Сокальській районній раді Львівської області та згідно з даним Порядком.
2.1.2. Проекти рішень ради повинні бути кваліфіковано підготовлені і містити:
- заголовки, які максимально розкривають зміст проекту рішення та викладаються лаконічно і точно;
- об'єктивну оцінку стану справ на підставі перевірених і документально підтверджених фактів;
- причини, із зазначенням посадових осіб, з вини яких незадовільно або не повною мірою виконуються законодавчі акти, тощо;
- конкретні заходи, спрямовані на усунення виявлених недоліків, із зазначенням термінів їх виконання, виконавців, а також осіб, які здійснюватимуть контроль за виконанням рішень.
2.1.3. Обсяг проекту рішення з основних питань, як правило, не повинен перевищувати 5 аркушів.
Разом з проектом рішення готується пояснювальна записка, яка має містити обґрунтування необхідності прийняття проекту рішення, цілей, завдань і основних його положень, а також обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших наслідків застосування рішення після його прийняття. Пояснювальна записка підписується депутатом, головою постійної комісії районної ради, керівником структурного підрозділу райдержадміністрації або виконавчого апарату районної ради, органу виконавчої влади (в залежності від того, хто готує проект рішення).
До проекту рішення районної ради, яким пропонується внести зміни до рішень районної ради, обов'язково додається порівняльна таблиця, яка містить редакцію відповідних положень (статей, частин, пунктів, абзаців тощо) чинного рішення та нову його редакцію з урахуванням запропонованих змін. Якщо документ викладається в новій редакції повністю, то порівняльна таблиця не готується.
Порівняльна таблиця разом з відповідним проектом рішення районної ради надається депутатам районної ради.
Кількість сторінок додатків, додаткових та інших матеріалів, пояснювальної записки до проекту рішення не обмежується.
2.1.4. Проект складається з двох частин: у першій вказується обґрунтування або підстава для складання документа, а у другій – перелік заходів із зазначенням термінів виконання, конкретний план дій, завдання, доручення, пропозиції.
Друга частина викладається у вигляді пунктів, що мають єдину нумерацію арабськими цифрами.
У разі потреби окремі пункти можуть поділятися на підпункти другого і третього порядків, що нумеруються відповідно: 2.1., 2.2.1.
2.1.5. У випадках, коли рішення готуються на виконання розпорядчих документів, вони повинні мати посилання на їх дату, номер і найменування документа.
2.1.6. Виконавцями завдань повинні визначатися структурні підрозділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи, організації.
Пункти рішень адресуються не керівникам, а установам, підприємствам, організаціям, управлінням, органам місцевого самоврядування.
Посадова особа вказується як виконавець тоді, коли виконання запропонованої дії покладається особисто на неї.
2.1.7. У текстах рішень вживаються повні назви державних органів, установ, організацій, підприємств, повні назви посад, повні географічні назви та загальноприйняті абревіатури. Прізвища у тексті пишуться разом з ініціалами.
2.1.8. Вказівка про контроль міститься в останньому пункті рішення. Його необхідність визначається з урахуванням змісту.
2.1.9. Рішення підписуються головуючим на пленарному засіданні районної ради.
Форма підпису (наприклад):
Голова районної ради (Ім'я, прізвище)
2.1.10. Нижче підпису голови ради у проекті рішення зазначається:
Проект підготовлений
відділом освіти райдержадміністрації
Начальник відділу (підпис) (Ініціали, прізвище)
АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ додається.
2.1.11. У разі порушення вимог щодо підготовки проектів рішень загальний відділ районної ради повертає проект для доопрацювання.
2.2. Друкування проектів рішень районної ради
2.2.1. Проекти рішень друкуються на спеціальних бланках формату А4 (210х297). Складання документа на папері іншого формату не дозволяється.
2.2.2. Текст проекту рішення розташовується на бланку, згідно з додатком і друкується відповідно до вимог уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації.
2.3. Погодження проектів рішень районної ради
2.3.1. В усіх випадках, коли в проектах рішень містяться завдання чи доручення певним виконавцям, необхідно погодити з ними запропонований обсяг робіт і отримати візи усіх виконавців, визначених проектом.
2.3.2. Термін розгляду та погодження проекту рішення посадовою особою, що візує його, не повинен перевищувати однієї доби.
2.3.3. Погодження проектів рішень оформляється візами. Віза включає найменування посади, прізвище та ініціали, особистий підпис візуючого і дату. Відповідальність за зміст проекту рішення в однаковій мірі несуть всі особи, які його завізували.
Для візування використовується спеціальний аркуш погодження за формою:
АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ
проекту рішення районної ради
|
|
(найменування)
Прізвище, ініціали | Посада | Підпис | Дата |
2.3.4. У разі наявності розбіжностей щодо проекту рішення він візується з зауваженнями.
У такому разі в аркуші погодження робиться відмітка:
Зауваження і доповнення додаються.
(Підпис, дата)
Письмове обґрунтування зауваження, зміни чи доповнення стисло викладається на окремому аркуші, що додається до проекту рішення та доводиться до відома депутатів районної ради.
2.3.5. Проекти рішень, що готуються районною державною адміністрацією та її структурними підрозділами і вносяться на розгляд ради головою районної державної адміністрації, погоджуються з:
- головою районної державної адміністрації (у разі відсутності – першим заступником);
- заступниками голови районної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків);
- керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації (які мають безпосереднє відношення до питання, що розглядається);
- виконавцями завдань, визначених проектом;
- юридичним відділом апарату районної державної адміністрації;
- загальним відділом апарату районної державної адміністрації.
У районній раді проекти візуються:
- заступником голови районної ради;
- керуючим справами районної ради;
- начальником загального відділу районної ради;
- радником з юридичних питань районної ради;
- начальником відділу управління комунальним майном(у разі, якщо проект стосується питань спільної власності територіальних громад сіл, селища, міст району).
2.3.6. Проекти рішень з фінансових питань обов'язково візуються начальником фінансового управління райдержадміністрації (до проектів додається висновок фінансового управління райдержадміністрації), а рішень, пов'язаних з фінансуванням виконавчого апарату районної ради - начальником фінансово-господарського відділу районної ради.
Фінансова експертиза проектів рішень з фінансових питань здійснюється протягом трьох днів з моменту подачі розробником до фінансового управління райдержадміністрації проекту рішення (програми) районної ради.
2.3.7. Погоджені проекти рішень разом з супровідним листом з обґрунтуванням необхідності включення питань до порядку денного сесії та пропозиціями щодо кандидатур доповідачів на пленарному засіданні районної ради передаються до виконавчого апарату районної ради. Одночасно подається проект рішення на машинному носії інформації (оптичні носії, флеш-пам'ять). Інформація записується в текстовому редакторі Word з вибором шрифту Times New Roman.
Відповідальність за зміст проекту рішення на машинному носії несе начальник відділу виконавчого апарату районної ради чи керівник структурного підрозділу районної державної адміністрації, голова постійної комісії, депутат (особа, що готувала проект рішення).
2.3.8. Проекти Програм, що подаються на розгляд районної ради повинні містити наступні розділи:
- паспорт;
- визначення проблеми, на розв’язання якої вона спрямована;
- визначення мети;
- визначення відповідальних виконавців;
- перелік завдань і заходів Програми, напрямів використання бюджетних коштів та результативних показників;
- обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки виконання завдань, заходів;
- координація та контроль за ходом виконання Програми.
2.3.8.1.Паспорт Програми.
Паспорт Програми містить у стислому вигляді її загальну характеристику.
2.3.8.2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.
Проект Програми повинен містити чітко сформульоване визначення проблеми, на вирішення якої вона спрямована, з обґрунтуванням шляхів і засобів розв’язання проблеми, а також необхідності фінансування Програми за рахунок коштів районного бюджету.
Визначення проблеми є основою для формулювання мети та всіх інших розділів Програми.
2.3.8.3. Визначення мети Програми.
Мета Програми – кінцевий результат, що досягається завдяки її виконанню, відповідає пріоритетам державної та регіональної політики і сприяє досягненню стратегічної мети розвитку адміністративно-територіальної одиниці.
Мета повинна бути реальною та досяжною і щороку суттєво не змінюватись.
Мета Програми поєднує комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів, які спрямовані на розв’язання важливих проблем розвитку району, окремих галузей економіки та адміністративно-територіальних одиниць.
Сформульоване визначення мети Програми повинно мати логічний зв’язок із її назвою.
2.3.8.4. Перелік завдань, заходів і результативних показників Програми
У Програмі визначаються завдання, заходи та результативні показники, виконання яких дасть змогу досягти реалізації мети Програми.
Завдання – конкретний комплекс заходів, який відображає основні етапи, що спрямовані на досягнення поставленої мети Програми, визначає шляхи її виконання та підлягає перевірці.
Результативні показники Програми використовуються для оцінки її ефективності та передбачають кількісні і якісні показники, які визначають результат виконання завдань та ступінь досягнення поставленої мети Програми. Зазначені показники мають підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку.
Результативні показники наводяться з розбивкою за роками і використовуються для відстеження динаміки процесів і оцінки кількісних змін.
Результативні показники можуть поділятися на наступні групи:
- показники затрат – визначають обсяг і структуру фінансових та інших ресурсів, які забезпечують виконання Програми та характеризують структуру витрат на її виконання;
- показники продукту – використовуються для оцінки досягнення поставленої мети (обсяги виробленої продукції, виконаних робіт, наданих послуг на виконання Програми, кількість користувачів товарами, роботами, послугами тощо);
- показники ефективності – залежно від завдань, виконання яких забезпечує реалізацію Програми, можуть визначатися як:
1) витрати ресурсів на одиницю показника продукту (економність);
2) відношення максимальної кількості вироблених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) до визначеного обсягу фінансових ресурсів (продуктивність);
3) досягнення визначеного результату (результативність) стосуються програм, які спрямовані на виробництво продукції, виконання будівельних робіт, надання послуг у бюджетній сфері;
- показники якості є сукупністю властивостей, які характеризують досягнуті результати якості створеного продукту, що задовольняють споживача відповідно до їх призначення та відображають послаблення чи посилення позитивних тенденцій у наданні послуг споживачам (виробленні товарів, виконанні робіт) за рахунок коштів Програми.
Показники обсягів фінансових витрат, необхідні для виконання Програми в цілому та за роками, складаються з визначенням джерел фінансування.
2.3.8.5.Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки виконання завдань, заходів.
У Програмі зазначаються шляхи, методи та засоби розв’язання проблеми галузі або території, строки та етапи виконання.
2.3.8.6.Координація та контроль за ходом виконання Програми.
Визначається орган, який здійснює координацію дій виконавців Програми та контролює стан її виконання, встановлює порядок інформування ними із зазначенням строків звітування.
2.3.8.7. Проект титульного аркуша Програми повинен містити її повну назву, рік та місце підготовки, передбачати її затвердження сесією районної ради та головою районної державної адміністрації
2.3.9. Структурний підрозділ районної державної адміністрації або відділ виконавчого апарату районної ради, що готував проект рішення, одночасно подає покажчик розсилки за підписом службової особи, що його склала, за формою:
Список розсилки
проекту рішення районної ради
|
(найменування проекту)
№ п/п | Найменування адресату | Кількість екземплярів |
_________________ ______________ _________________
(посада) (підпис) (Прізвище, ініціали)
2.3.10. Загальний відділ районної ради визначає термін надсилання та кількість екземплярів проектів рішень, що необхідно розіслати депутатам та іншим зацікавленим особам та здійснює їх тиражування і розсилку.
2.4. Оформлення додатків до рішень районної ради
2.4.1. У ряді випадків рішення ради можуть мати додатки, в яких конкретизується зміст окремих пунктів.
Додатки можуть бути у вигляді цифрових таблиць, що уточнюють зміст рішення, або є документом, що носить самостійний характер (положення, правила, статути тощо).
2.4.2. Коли рішенням затверджуються додатки, вживаються такі форми:
2.4.2.1. Якщо один додаток:
"Забезпечити виконання заходів згідно з додатком".
"Затвердити заходи щодо підготовки (додаються)".
2.4.2.2. Якщо декілька додатків:
"Затвердити постійно діючу комісію згідно з додатком 1".
"Затвердити згідно з додатком 2".
2.4.2.3. Затвердити постійно діючу комісію (додаток 1)".
"затвердити (додаток 2)".
2.4.3. Кожен додаток повинен мати заголовок і гриф, який зв'язує його з рішенням і розміщується в правому верхньому кутку сторінки.
Наприклад:
Додаток
до рішення V сесії VII скликання Сокальської районної ради
Львівської області
від __ червня 2016р. №__
Якщо документ (положення, заходи, правила) затверджується рішенням, то використовується гриф затвердження. Назва документа колегіального органу вказується в називному відмінку.
Наприклад:
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення VІ сесії VII скликання Сокальської районної ради
Львівської області
від __ червня 2016р. №__
Оформлений у вигляді додатків склад комісій, оргкомітетів, робочих груп тощо оформлюється за алфавітним порядком прізвищ запропонованих до їх складу осіб, із зазначенням імен, по батькові, посад за основним місцем роботи. Керівництво таких органів перераховується на початку списку із зазначенням та у порядку важливості відведених їм функцій.
Якщо до складу зазначених органів запропоновані особи, які не є працівниками органів місцевого самоврядування чи органів державної влади, то обов'язкове зазначення їх згоди брати участь у їх роботі.
2.4.4. Всі додатки до проекту рішення або до Програми обов’язково підписуються заступником голови районної ради або посадовою особою, що його заміщає у разі його відсутності та керівником структурного підрозділу райдержадміністрації, що готує проект.
2.4.5. У додатках, як і в текстах рішень, вживаються лише загальноприйняті скорочення.
3. Особливості підготовки звітів районної державної адміністрації, які виносяться на розгляд районної ради
3.1. Звіти районної державної адміністрації про виконання делегованих повноважень, цільових програм, бюджету та з інших питань розглядаються районною радою, її постійними комісіями згідно з планами їх роботи, а також на виконання рішень ради.
3.2. Райдержадміністрація, її структурні підрозділи забезпечують подання звітів, необхідних інформаційних та допоміжних матеріалів до них до виконавчого апарату районної ради не пізніше як за 15 днів до дня пленарного засідання ради, засідання постійної комісії, на якому розглядатиметься відповідний звіт.
3.3. Подані звіти попередньо розглядаються головою районної ради, заступником голови ради та направляються на розгляд профільних постійних комісій для їх попереднього розгляду.
3.4. Профільні постійні комісії районної ради попередньо розглядають на своїх засіданнях звіти райдержадміністрації, готують та приймають відповідні висновки і рекомендації та в разі необхідності розробляють власні проекти рішень щодо звітів райдержадміністрації.
3.5. З метою розробки власних проектів рішень районної ради з цих питань профільні постійні комісії можуть створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, спеціалістів, посадових осіб виконавчого апарату районної ради, райдержадміністрації та її структурних підрозділів, інших органів виконавчого влади та органів місцевого самоврядування.
3.6. У разі необхідності разом з проектом готуються додаткові матеріали, що підписуються головою (головами) постійних комісій, які готують проект рішення.
4. Особливості підготовки проектів рішень районної ради депутатами та постійними комісіями районної ради
4.1. Постійні комісії та депутати районної ради розробляють та готують проекти рішень ради з питань, що належать до компетенції ради.
4.2. З питань розробки та підготовки проектів рішень ради постійні комісії, депутати районної ради можуть залучати посадових осіб виконавчого апарату районної ради, райдержадміністрації, її структурних підрозділів, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
4.3. Проект рішення районної ради, який вноситься за ініціативою депутата або постійної комісії районної ради, подається до загального відділу районної ради.
На поданий депутатом або постійною комісією проект рішення районної ради виконавчим апаратом районної ради готується проект резолюції голови районної ради (заступника голови ради), в якій визначається перелік органів та посадових осіб, з якими виконавчому апарату районної ради необхідно погодити даний проект рішення.
4.4. У разі необхідності разом з проектом готуються додаткові матеріали, які підписуються головою (головами) постійних комісій або депутатами районної ради, що готують відповідний проект рішення.
4.5. Проекти рішень районної ради, що розробляються та готуються постійними комісіями, депутатами ради розглядаються постійними комісіями ради, президією ради та вносяться на розгляд сесії районної ради.
5. Доопрацювання рішень ради
5.1. Рішення, після їх прийняття на пленарних засіданнях ради, не пізніше як через 5 робочих днів повинні бути остаточно доопрацьовані з урахуванням проголосованих пропозицій і зауважень депутатів, постійних комісій та підписані головуючим на пленарному засіданні.
5.2. Доопрацювання рішень здійснює керуючий справами районної ради та загальний відділ районної ради з залученням структурного підрозділу райдержадміністрації або відділу виконавчого апарату районної ради, постійної комісії, депутата, що готували проект.
6. Реєстрація рішень, тиражування, доведення до виконавців
6.1. Після підписання, рішення разом з іншими допоміжними матеріалами реєструється у загальному відділі районної ради.
6.2. Датою рішення районної ради є дата його прийняття сесією. Рішенням ради присвоюється номер.
6.3. У термін 5 робочих днів після підписання необхідна кількість примірників рішень ради направляється загальним відділом виконавцям та зацікавленим особам.
Оригінали рішень ради, засвідчені гербовою печаткою, підшиваються до протоколу сесії і зберігаються у загальному відділі районної ради протягом 5 років, після чого передаються на зберігання до архіву.
Заступник голови районної ради Василь Бойко
Додаток
до Порядку підготовки
проектів рішень районної ради
|
У К Р А Ї Н А
СОКАЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
___ cесія VII скликання
Р І Ш Е Н Н Я №__
“___”_______________2016р. м.Сокаль
| 5 рядків (через 1 інтервал) 28 знаків у рядку 150 знаків всього Якщо знаків більше, продовжити кожен рядок до межі правого поля |
1,5-2 інтервали
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………, Сокальська районна рада Львівської області,-
ВИРІШИЛА:
1. ……………………………………………………………………………….
……………………………..1 інтервал…………………………………………………
1,5 інтервали
2. ……………………………………………………………………………….
……………………………..1 інтервал…………………………………………………
мінімум 3 інтервали
Голова районної ради (підпис) (Ім'я, прізвище)
Проект підготовлений
відділом освіти
райдержадміністрації
Начальник відділу (підпис) (Ім'я, прізвище)
АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ додається.