ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
---|---|
Статус: | Чинний |
Дата: | 09.08.2016 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 00108/07
Про стан та перспективи розвитку
освітньої галузі Сокальського району
СОКАЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
сесія __________скликання
Р І Ш Е Н Н Я № __
______________ 2016 року м. Сокаль
Про стан та перспективи розвитку
освітньої галузі Сокальського району
Заслухавши та обговоривши інформацію начальника відділу освіти Сокальської райдержадміністрації Монастирського Р.Т. про стан та перспективи розвитку освітньої галузі Сокальського району, враховуючи висновок постійної депутатської комісії з питань освіти, культури, туризму та духовного розвитку, відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування ”, Сокальська районна рада Львівської області, -
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію начальника відділу освіти Сокальської районної державної адміністрації Монастирського Р.Т. про стан та перспективи розвитку освітньої галузі району взяти до відома.
2. Відділу освіти Сокальської районної державної адміністрації Львівської області (Р.Т.Монастирський ) спільно з керівниками ЗНЗ та ДНЗ району :
2.1. Продовжити роботу над реалізацією Програми розвитку освіти Сокальського району на 2013-2017рр .
2.2. Спільно з органами місцевого самоврядування спрогнозувати мережу навчальних закладів району в контексті адміністративно-територіальної реформи.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти,культури, туризму та духовного розвитку.
Голова районної ради Микола Пасько
Проект підготовлений
відділом освіти райдержадміністрації
Начальник відділу Роман Монастирський
УКРАЇНА
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
СОКАЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 80000, м.Сокаль, вул.М.Шашкевича,86, ☎ (03257) 7-20-73. e-mail: osvitasokal@gmail.com код ЄДРПОУ 02144789
29.08.206 року №
Голові Сокальської
районної ради
Паську М.М.
Про стан та перспективи розвитку
освітньої галузі Сокальського району
2015/16 навчальний рік для освітньої галузі був непростим, а поряд з тим і
сповнений надій на те, що новий ЗУ «Про освіту», проект Концепції розвитку загальної середньої освіти «Нова українська школа», зможуть поступово впровадити багато якісних процесів в освіті, які допоможуть реалізувати нові підходи до забезпечення якості освіти, управління освітою, її фінансування.
Маємо долучатися до активного обговорення таких стратегічних документів, бо багато проблем залишаються поза увагою, як наприклад: падіння престижу учительської праці і як наслідок – низький рівень випускників педагогічних вузів; відсутність молодих педагогів природничих предметів.
Та незважаючи на складі умови перебігу навчального року, управління та фінансування галузі, освіта району має значні здобутки, усі заклади стараннями дирекції, педагогічних колективів та батьків готові до нового навчального року.
Дозвольте представити основні показники розвитку освіти за 2015/16 н.р., та визначити пріоритетні завдання на 2016/17 н.р. в контексті реформування освіти.
Дошкільна освіта
Педагоги дошкільної ланки працювали над реалізацією Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року та Програми розвитку дошкільної освіти Сокальського району на період 2012-2017 рр.
Існуюча мережа дошкільних закладів ще не повністю забезпечує надання послуг з дошкільної освіти. Тому виникла необхідність відкриття навчально-виховного комплексу у с. Бояничі, та створення НВК «Школа – дитячий садок» на базі Тартаківської ЗШ І-ІІІ ст. (існуючий дошкільний навчальний заклад с. Тартаків не відповідав санітарно - гігієнічним нормам). СЛАЙД
У названих закладах, як переможців конкурсу мікропроектів з напряму «Розвиток ДНЗ», на даний момент завершуються роботи по облаштуванню. Проте необхідні додаткові кошти на придбання меблів та м’якого інвентаря.
Отож, у 2016/17 навчальному році цифра ЗНЗ, реорганізованих у НВК, сягатиме 27 (після відповідних рішень сесії районної ради та Опільської сільської ради ). Загалом, за 5 останніх років реорганізовано у навчально-виховні комплекси 13 загальноосвітніх навчальних закладів. СЛАЙД
Крім того, протягом 2015/2016 н.р. відкрито 2 дошкільні групи ( с. Бутини, с.Опільсько ) у діючих НВК, ще три групи планується відкрити у вересні - жовтні поточного року.
Тому на сьогодні в районі будуть функціонувати 63 заклади, які надають послуги з охоплення дітей дошкільною освітою, з них - 36 ДНЗ та 27 НВК. Охоплення дітей дошкільною освітою від 3 до 6 років становить 89 % , що на 2,2% більше ніж у попередньому навчальному році. СЛАЙД
У дошкільних навчальних закладах за останній рік значно активізувалася інноваційна діяльність, яка забезпечує якість навчально-виховного процесу через впровадження сучасних технологій та напрямків дошкільної освіти: СЛАЙД
- ДНЗ №7 м. Сокаля взяв участь у проекті «Сприяння освіті», впровадження програми «Навчання через дію» ЛЕГО-конструювання (відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation (Королівство Данія).
- У ДНЗ №5 м.Сокаля впроваджено програму «Афлатот» (основи соціальної і фінансової освіти дітей дошкільного віку) (відповідно до меморандуму про співпрацю у сфері дошкільної освіти, підписаною між Міністерством освіти і науки України та міжнародною фундацією «Aflatoun International» (Нідерланди). Даний досвід представлено на обласному семінарі, що відбувся у червні.
- З першого вересня ДНЗ №8 розпочинає діяльність у Всеукраїнському експерименті «Культура добросусідства».
У обласному конкурсі мікропроектів взяли участь 7 НВК з напрямку «ДНЗ», - усі стали переможцями.
Усі дошкільні навчальні заклади готові до нового навчального року.
Завдання щодо розвитку дошкільної освіти на 2016/17 н.р. : СЛАЙД
- Завершити будівництво ДНЗ с. Сілець та Пристанського НВК «ЗШ І-ІІ ст..- дитячий садок».
- Перевести на повний режим функціонування 5 навчально - виховних комплексів «Школа – дитячий садок» с.Межиріччя, с. Перемисловичі, с. Борове, с. Діброва, с. Стремінь.
- Сприяти тому, щоб органи місцевої влади поводили роботу із забезпечення ДНЗ комп’ютерною технікою та підключення до мережі Інтернет.
- Проводити підготовчі заходи щодо функціонування ДНЗ в умовах адміністративно-територіальної реформи.
- Впроваджувати в освітній процес ДНЗ нові програми (в тому числі – авторські), сучасні технології виховання та навчання;
- Привести у відповідність до нових вимог граничного навантаження вихованців навчально-виховну діяльність у ДНЗ.
- Удосконалювати форми і методи співпраці дошкільників та педагогів шкіл з питань наступності розвитку дитини, адаптації до навчання у школі.
Загальна середня освіта
Мережа загальноосвітніх навчальних закладів у кількісному плані залишилася без змін, тобто 67 навчальних заклади (27 ЗНЗ І-ІІІст., 23 ЗНЗ І-ІІст.,17 ЗНЗ Іст.), у яких (за попередніми даними) буде навчатись 9035 учнів. СЛАЙД
Жодному навчальному закладові не понижено ступінь (хоч планували понизити ступінь у 4-х навчальних закладах: Поторицька ЗШ І-ІІІ ст. у І-ІІ ст., Дібровський НВК «ЗШ І-ІІ ст.-дитячий садок» у І ст.., Тудорковицький НВК «ЗШ І-ІІ ст.-дитячий садок» у І ст., Угринівська ЗШ І-ІІ ст. у І ст..) СЛАЙД
Планується прийняти до 1 класу 954 учні, що на 73 менше, ніж у минулому навчальному році. СЛАЙД
Перспектива учнів 10-го класу теж менша на 76 – 411 (50% 9-ти класників).
Нема школи, де б не було учнів 1-го класу, однак у Жужелянській , Цеблівській ЗШ навчатиметься по 1-му учневі . У Матівській і Угринівській, Зубківському НВК, Романівському НВК – по 2 учні .
По наших прогнозах середня наповнюваність класів не зміниться і становитиме 17,5 учнів. СЛАЙД
Спостерігається тенденція зменшення кількості профільних класів, все більше батьки та учні сільських опорних шкіл схильні до навчання за універсальним профілем (у минулому році функціонувало тільки 6 профільних класів, а, скажімо, у 2012/13 навчальному році їх було 16). Тому постало питання про зміни статусу Сокальських шкіл-ліцеїв №2 та №4 та Великомостівського НВК у загальноосвітні заклади. Однак профільне навчання (8-10 профільних класів) існуватиме у Сокальській ЗШ І-ІІІ ст. №4, Великомостівському НВК , Сокальській гімназії.
Педколективи працювали над впровадженням нових державних стандартів та програм у 4-их та 7-их класах. Протягом року складно відбувався процес забезпечення підручниками, ще на сьогодні не забезпечені підручниками учні 7 класів.
Складно було забезпечувати навчально-виховний процес у 11 класах, у зв’язку з тим, що вже у квітні було розпочато процедуру ЗНО-ДПА. СЛАЙД
Цілий рік приділялася велика увага роботі сайтів шкіл, створення відкритого інформаційного простору для учасників навчально-виховного процесу, проводився моніторинг їх функціонування. У більшості шкіл організовано роботу особистих блогів педагогів (на сьогодні такі інформаційні веб-ресурси використовують більше 300 педагогів району та методичних формувань). Така форма навчання стане актуальною і в умовах нового навчального року.
Підтримка реформ в загальній середній освіті
Педагоги району активно долучалися до обговорення проектів нових нормативних документів, які стосувалися реформ в освіті.
Протягом року проводилася прогностична робота щодо формування мережі шкіл у нових ОТГ.
Район долучився до конкурсу на кращий опорний навчальний заклад. 25 березня відбувся районний етап названого конкурсу, в якому взяли участь Жвирківська ЗШ І-ІІІ ст., Забузька ЗШ І-ІІІ ст., Острівський НВК «ЗШ І-ІІІ ст.- дитячий садок», Ільковицький НВК «ЗШ І-ІІІ ст..- дитячий садок», Великомостівський НВК «ЗШ І-ІІІ ст.-ліцей», Тартаківська ЗШ І-ІІІ ст.., Белзька ЗШ І-ІІІ ст.., Сокальський НВК «ЗШ І-ІІІ ст.. №4-ліцей», Сокальська СШ І-ІІІ ст.. №3. За підсумками районної конкурсної комісії, перше місце отримав Сокальський НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №4-ліцей»; друге - Великомостівський НВК «ЗШ І-ІІІ ст..-ліцей»; третє місце розділили між собою Сокальська СШ І-ІІІ ст.. №3, Белзька ЗШ І-ІІІ ст..
СЛАЙД
Технічне оснащення Сокальської ЗШ І-ІІІст. №4 відбулося завдяки перемозі у районному та обласному етапах конкурсу на кращий опорний навчальний заклад. Вдалося поповнити технічну базу закладу на суму 564 тис. грн.. Куплена техніка допоможе реалізовувати проект «Інтелект України».
Не менш важливим питанням сьогодення для навчальних закладів є інформаційний ресурс. Перед нами стояло завдання якнайшвидшого підключення загальноосвітніх навчальних закладів до мережі Іінтернет, яке ми з успіхом завершили у травні ( завершуються роботи по підключенню останнього навчального закладу в с. Борове, зокрема в березні- квітні було підключено 2 навчальні заклади) і досягнемо абсолютного показника 100%.
Продовжуємо реалізовувати ІІ етап програм «Питна вода» ( 35 установок дочищення води) та «Внутрішні туалети» ( 100 % ЗНЗ облаштовано внутрішні туалети).
Відповідно до угоди з КНР на рівні держави, опорні школи отримають 42 комп’ютери.
В рамках державної програми, покращено навчально-методичне забезпечення кабінетів природничо-математичних дисциплін у 14-ти школах. Також облаштовано сучасний кабінет «Захисту Вітчизни» в опорній школі.
Протягом року проведено конкурс на кращі спортивні ідеї, в якому взяли участь 15 закладів , переможці отримали інвентар: за І місце - на 40000 грн. (Сілецька ЗШ І-ІІІ ст.. ім. Климіва Легенди); за ІІ місце – на 30000 грн. (Сокальська ЗШ І-ІІІ ст.. №5); за ІІІ місце – на 25000 грн. (Сокальський НВК ЗШ І-ІІІ ст. № 4 – ліцей»).
У щорічному обласному конкурсі мікропроектів взяли участь 49 ЗНЗ , з них 42 - з напрямку «Енергозбереження» в частині заміни вікон на енергозберігаючі, облаштування шатрових дахів, котельні та системи опалення та 7 - з напряму «ДНЗ» Переможцям конкурсу стали 39 ЗНЗ, з них 32 - з напряму «Енергозбереження». На сьогоднішній день реалізовано 25 проектів, ще 14 - на стадії завершення. СЛАЙД
Завдання щодо розвитку загальної середньої освіти на 2016/17 н.р.:
- Завершити реалізацію ІІ етапу заходів програм «Питна вода», «Внутрішні туалети», заходів з енергоефективності та енергозбереження.
- Працювати над оновленням комп’ютерної техніки
- Проводити виважену та послідовну політику з питань оптимізації мережі шкіл, в основі якої інтерес громад та якість освіти; популяризувати серед громад сільських населених пунктів можливості опорної школи в забезпеченні якісної освіти;
- Реалізовувати проекти з підвищення професійної майстерності керівників шкіл з питань «Громадське управління закладом», «Управління в умовах фінансової самостійність шкіл», «Кадрова політика керівника школи» тощо;
- Організувати роботу з навчання питанням організації методичної роботи для майбутніх керівників методичних формувань у ОТГ.
- Забезпечувати якісний навчально-виховний процес в непростих умовах нового навчального року; створювати належні умови для впровадження нових державних стандартів та програм у початкових класах та 8-их класах.
Позашкільна освіта
У діючій мережі позашкільних навчальних закладів району ( БДЮТ м. Сокаля, СЮТ м. Сокаля, МАН м. Сокаля ДЮСШ, м.Сокаля, ЦДЮТ м. Великі Мости, БДЮТ м. Белз в яких навчалось 2898 дітей району, діяло 187 гуртків. СЛАЙД
Колектив Сокальської МАН присвятив ювілею закладу ІІ місце в рейтингу за кількістю учасників ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідних робіт. Крім того вихованці МАН призери та переможці ще ряду Всеукраїнських конкурсів. За високі результати 20 слухачам МАН присвоєно почесне звання «дійсний член МАН», 32 – звання «кандидата у дійсні члени МАН». 23 найрезультативніших слухачів Сокальської МАН нагороджені грошовими преміями Благодійного фонду «Майбутнє України. Сокальщина» . СЛАЙД
Вихованці ДЮСШ «Соколяни» здобули багато перемог обласного рівня, з них - І місце у спортивних іграх школярів Львівщини з волейболу, ІІ – з баскетболу серед дівчат, ІІ місце на чемпіонаті області з плавання, ряд перемог з легкої атлетики, з пляжного волейболу, два перших та два других місця у обласних змаганнях з піскового волейболу, близько 20-ти перемог обласного рівня з плавання, 7 перших та 23 призових місця на чемпіонаті області з легкої атлетики та інші обласні перемоги. На рівні України – ІІ та ІІІ місця на Чемпіонаті України з волейболу здобули вихованці школи.
Вихованці СЮТ – переможці та призери 45-ти обласних конкурсів з технічного моделювання, енергозберігаючих технологій, радіо та приладобудування, ракето моделювання та суднобудування, а також конкурсу-захисту науково-дослідних робіт. Також вихованці закладуу стали переможцями Всеукраїнського конкурсу «Наш пошук і творчість тобі, Україно».
Вихованці БДЮТ м. Сокаля, крім десятка обласних перемог, мають цьогоріч багато здобутків на конкурсах на рівні України та міжнародних: призер Всеукраїнського конкурсу есе «Я – європеєць»; переможці міжнародного Всеукраїнського відбіркового конкурсу «Червона рута» сучасної пісні (фольклорний колектив «Сокальчаночка» та зразковий вокальний колектив «Кришталь»); міжнародного дитячого фестивалю «Соняшник», Всеукраїнського конкурсу мистецтв «Під небом Рівного», ІІ місце на Всеукраїнському конкурсі науково-дослідних робіт «Зоряний шлях».
Колектив Великомостівського ЦДЮТ зайняв ІІІ місце у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, три перемоги Всеукраїнського рівня, 10 обласного («Смачно, корисно, барвисто», «Крила надії», «Природа і фантазія» та ін..)
Слід відзначити зростання значний ріст щодо результатів роботи на рівні області ( в контексті перемог у конкурсах) вихованцями Белзького БДЮТ – 15 обласних нагород різних ступенів.
Завдання щодо розвитку ПНЗ на 2016/17н.р. СЛАЙД
- Активізувати науково-методичну роботу в позашкільних закладах, зокрема – роботу над створенням авторських програм для гуртків, створення якісних адаптованих програм.
- Активізувати роботу щодо розвитку лідерського руху (окружного учнівського самоврядування) на базі ПНЗ Белзького та Великомостівського округів.
- Провести моніторинг якості гурткової роботи у ПНЗ.
- Спільно з ЗНЗ, закладами для учнів, які діють поза системою освіти району, працювати над підвищенням показника охоплення дошкільною освітою.
Реалізація програми «Обдарована дитина»
У цьому навчальному році розпочато реалізацію нової програми «Обдаровані діти Сокальщини», в якій задекларовані завдання та заплановані сучасні заходи модернізації даної ділянки роботи на наступні 4 роки.
Результатом цілеспрямованої індивідуальної підготовки учнів до олімпіад – учні ЗНЗ району здобули 35 призових місць на ІІІ(обласному етапі) олімпіад та троє учнів стали призерами Всеукраїнського олімпіад (Козира Роман (Поторицька ЗШ І-ІІІст.) – ІІ місце з екології; Мачинський Назарій (Сокальська гімназія ім. Олега Романіва) – ІІ місце з історії; Боберська Наталія (Великомостівський НВК “ЗШ І-ІІІст. – ліцей”) - ІІ місце з історії . СЛАЙД
17 з 35 призерів на рівні області – це учні Сокальської гімназії ім.. Олега Романіва. Найвищий показник серед сільських шкіл за результатами олімпіад в учнів Сілецької, Дібровської, Низівської шкіл.
Протягом року учні шкіл були активними учасниками Інтернет-олімпіад з природничо-математичних дисциплін. У обласному дистанційному турі взяли участь 347 учнів (42% від усіх учасників).
У очному турі взяли участь 98 фіналістів (з них від Сокальського району – 34 – 36%), призерів та переможців – 50 ( з них від Сокальського району – 11 – 22%). Це учні Сокальського НВК №2 (ІІ, ІІ, ІІІ, ІІІ місця), Великомостівського НВК (ІІІ, ІІІ місця), Жвирківської ЗШ (ІІ місце), Сокальської СШ І-ІІІст. №3, Пристанської ЗШ , Сокальської ЗШ №5, Сокальського НВК №4 (по 1 ІІІ місць).
20 учнів шкіл стали учасниками обласної учнівської Інтернет-олімпіади з основ економіки та здобули два І-их та два ІІ –их місця (Сокальський НВК №4, Сокальський НВК №2, Сокальська гімназія).
Високі результати продемонстрували вихованці МАН та НЗ у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідних робіт: вісім І місць ; шість ІІ місць; два ІІІ місця. 9 учнів району були учасниками ІV етапу, з них 6 стали призерами на рівні України. І це перша позиція МАН серед районів області. СЛАЙД
У 2015 році вчитель Угринівської школи Царинський Віталій Іванович і учень 6 класу цієї школи Царинський Максим стали переможцями Національного фіналу та в складі команди від України взяли участь у Міжнародних змаганнях ПРАНГМІЛІНЕ - змагання по усному математичному рахунку в Ризі (Латвія).
Команди юних науковців стали призерами обласних турнірів з наук: команда юних біологів зайняла ІІІ місце (підготувала вчитель біології Сокальської МАН Батіг Олена); юних математиків – ІІ місце (підготувала вчитель математики Сокальської МАН Кровіцька Л.Я.); юних фізиків – ІІ місце (підготував вчитель фізики Сокальської МАН Кірик Ю.І.); юних економістів – ІІІ місце (підготувала учитель економіки Сокальської МАН Біловус О.М.); юних географів – І місце (підготувала учитель географії Сокальської МАН Король І.Я.). Юні географи взяли участь у Всеукраїнському турнірі в м.Луцьку.
Учні району взяли участь у більше 200-ти конкурсах різних рівнів, здобули більше сотні перемог у мовних, творчих та інших конкурсах.
Маємо цьогоріч значні досягнення в напрямку євроінтеграції. На X Обласному форумі євроклубів м.Самбір 21.05.2016 євроклуби Сокальської СШ І-ІІІ ст. №3 та Великомостівського НВК зайняли перше місце. Найбільша перемога євро діяльності – І місце у Європейському конкурсі на кращий проект транскордонного співпррбітництва, який організовувався Конгресом ініціатив Сх. Європи. Проект «Реставрація костела бернардинів у Сокалі» переміг в номінації «Культура» і його учасники (кер. Шарова Н.) будуть нагороджені у Польщі.
Учні Сокальського НВК №2 стали дипломантами фіналу Всеукраїнської олімпіади «Європейські студії», яка 29 березня 2016 року у Київському національному університеті імені Т.Г.Шевченка спільно з програмою Єврокомісії «еTwinning Plus Ukraine», за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні.
Зразковий ансамбль народного танцю "Дивоцвіт" Сокальського НВК "ЗШ І-ІІІст № 2-ліцей" став лауреатом І премії Всеукраїнських фестивалів-конкурсів "Львівська рапсодія – 2016», та «Яблуневий цвіт» .
Запрацювали школи з пріоритетним напрямком «Школа безпеки». Так команда учнів Белзької школи здобула третє місце на обласних змаганнях «Школа безпеки», команда Сокальської СШ І-ІІІст. №3 - призер обласного КВК «ЮІР», команди Сокальських НВК №», №4 – активні учасники змагань юних пожежників, володарі ІІ місця у напрямку «Подолання перешкод».
10 червня 2016 року відбувся фестиваль іноземних мов «Summer Camps - 2016». Це було підбиття підсумків роботи з обдарованими дітьми в рамках літніх мовних таборів, які працювали на базі 15 шкіл.
Команда лідерів учнівського самоврядування є однією з найуспішніших в області , здобула також ряд перемог, як, наприклад, друге місце в обласному КВК "Там, де я живу".
За навчальний рік є значні досягнення по спорту:
- Учні Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №4 – переможці обласних фінальних змагань патріотичного фестивалю «Козацький гарт»
- Учні Сокальської школи №4 – переможці обласних змагань «Старти надій»
- Учні Сокальської гімназії – срібні призери обласних змагань «Олімпійське лелеченя»
Працюємо над впровадженням різних методів підтримки та стимулювання обдарованих дітей. Усі переможці районних та призери обласних, Всеукраїнських олімпіад нагороджені преміями. Досягнення обдарованих учнів, їх педагогів популяризується у пресі, на сайтах, у соціальних мережах.
У квітні, рішенням V сесії VІІ_ скликання Cокальської районної ради (№79 від 8 квітня 2016р.) схвалено Програму підтримки обдарованих дітей. Відповідно до названої програми та за результатами рейтингової оцінки досягнень, були визначені кращі 20 учнів та колективи ЗНЗ району (у номінаціях «Юний науковець року», «Олімпіадник року», «Талант року», «Спортсмен року», «Лідер року», «Кращі учнівські колективи», «Особлива обдарована дитина»). Усі номінати були нагороджені районними преміями на першому районному Святі обдарованості. Будемо продовжувати цю гарну традицію та інші форми популяризації здобутків наших учнів.
Також підготовлено звернення до депутатів, органів місцевого самоврядування, меценатів щодо підтримки обдарованих учнів на місцевому рівні. Так за результатами 2016/17 навчального року, близько 100 учнів у 10-ти ЗНЗ нагороджені преміями від місцевої влади та меценатів.
Виявлення талантів серед дітей із малозабезпечених сімей, підтримка учнівської молоді – основні завдання, які ставить перед собою благодійний фонд «Майбутнє України. Сокальщина». 6 травня 2016 року у Сокальській ЗШ І-ІІІ ст. №5 відбулось урочисте нагородження переможців конкурсу «Ким я хочу бути? Як я цього досягну?». Двоє учні отримали гран-прі, І місце посіло 17 учнів, ІІ місце – 22 учні, ІІІ місце – 27 учнів, 5 учнів отримали грошову підтримку за участь.
Президент благодійного фонду «Майбутнє України. Сокальщина.» Юлій Павлович Лукомський вручив премії та медалі 23 призерами ІІІ та ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.
Також завдяки фінансової підтримки Благодійного фонду проведено благодійний аукціон під назвою «Умілі руки – Божий дар». Частина цих коштів була повернена авторам лотів, а частина пішла на благодійні цілі – лікування дітей-інвалідів та тих дітей, які потребують невідкладних хірургічних втручань та лікування.
Розуміємо на пріоритетності роботи з обдарованими дітьми Сокальщини, що буде основою розвитку нашого регіону в майбутньому.
Завдання на 2016/17 н.р. : СЛАЙД
- працювати над реалізацією нової програми «Обдаровані діти Сокальщини», цільових проектів з модернізації змісту, форм та методів у роботі з обдарованими дітьми: «Творчий учитель-обдарований учень», «Акмеологічна школа», “Школа обдарованого малюка”, “Рівні можливості”, «Літній мовний табір», «Лідер», «Школа безпеки», «Школа педагогіки», «Джура», «Школа волонтерства», “Євроінтеграційний аспект у роботі з обдарованими дітьми», «Спортивна обдарованість», «Народні ремесла Сокальщини», «Медіа-освіта».
- збільшувати показники залучення обдарованих учнів до різного роду проектів;
- впроваджувати нові форми презентації результатів роботи з обдарованими учнями, позитивної мотивації та стимулювання обдарованих дітей; активізація співпраці шкіл з вищими навчальними закладами;
- шукати джерела та продовжувати практику стимулювання обдарованих учнів.
Виховна робота
Плануючи процес виховання у ЗНЗ, педагоги орієнтуватися на зміст затвердженої у 2015 році Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, а також на заходи Міністерства освіти і науки України щодо реалізації цієї Концепції та методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ МОН України від 16.06.2015 р. №641).
Угрудні 2015р.була розроблена районна програма з національно - патріотичного виховання дітей та учнівської молоді Сокальщини, схвалена колегією відділу освіти Сокальської РДА.
Велику уваги приділено проведенню військово-патріотичній грі «Джура». У червні, на базі Великомостівського кінелогогічного центру та Двірцівцівського НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок» проведено І етап гри, в якому взяли участь 6 команд шкіл району. Підсумком роботи по даному напрямку є те, що команда Сокальської гімназії ім. Олега Романіва стала переможцем обласного етапу гри. і представляють Львівщину у дитячому центрі «Молода гвардія» (Одеса) на Всеукраїнському етапі гри. .
Одним з головних завдань у виховній роботі є розвиток учнівського самоврядування. У усіх ЗНЗ району організоване учнівське самоврядування. У 2015-16 навчальних роках РУП, було ініційовано, розроблено та впроваджено ряд суспільно значимих проектів. З ініціативи РУП був проведений районний конкурс «Лідер року!». Переможці конкурсу були нагороджені преміями від Районної ради та іменними дипломами. Представники Регіонального учнівського парламенту взяли участь у літньому таборі - Школі «Лідер» у Нагуєвичах.
Учнівська молодь залучалася до співпраці з молодіжними та дитячими громадськими організаціями ( Пласт Національна скаутська організація України, Юнацька Січ, Українська Молодь Христові, Сокальська ліга інтелектуальної творчості та ін.).
Активно розвивається музейна справа. За минули рік ЛОЦКЕТУМ взято на облік два музеї: музей «Скарбничка» при Сокальській ЗШ І-ІІІст. №5, музей «Берегиня роду нашого» при Хлівчанській ЗШ І-ІІІст. Тепер маємо в районі 10 зареєстрованих та два зразкових музеї.
Добре те, що за результатами І півріччя 2016р. учнями шкіл не скоєно жодного злочину. Однак є учні, які перебувають на внутрішньошкільному обліку, 42 дітей виховується у неблагополучних родинах, тому робота з профілактики правопорушень та негативних явищ серед молоді має бути на контролі дирекції школи постійно. СЛАЙД
Завдання на 2016/17 н.р. : СЛАЙД
- результативно впроваджувати модель моніторингу якості виховання на основі районної програми;
- активізувати роботу з виконання нових завдань Районної програми національно-патріотичного виховання
- проводити активну та системну роботу з профілактики правопорушень, негативних явищ в учнівському середовищі;
- активізувати роботу з підвищення медіа-грамотності дітей;
- розвивати сучасні моделі учнівської ініціативи, самоврядування та співпраці з дитячими, молодіжними організаціями.
За результатами обласного етапу район посів першу рейтингову позицію – два лауреати ІІ турі та переможець: у номінації «Історія» - Жолобович Ірина Михайлівна (учитель Острівського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»); у номінації «Захист Вітчизни» - Мигасюк Володимир Іванович (учитель Сокальського НВК «ЗШ І-ІІІ ст. №2- ліцей»). Учитель Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. № 3 Попович Наталія Степанівна стала кращим учителем англійської мови Львівщини стала педагог Сокальщини. СЛАЙД
Отже, Сокальський район зайняв І рейтингову позиці в області за результатами конкурсі “Учитель року”, “Джерело творчості”, І місце в області - за результатами обласних та Всеукраїнських педагогічних конкурсів, а їх відбулося більше 20-ти.
Протягом минулого навчального року у ЗНЗ району здійснювалася інноваційна та експериментальна робота Всеукраїнського рівня по 4 напрямках у 7 ЗНЗ: СЛАЙД
- збільшено мережу шкіл – учасників експерименту з впровадження медіаосвіти (тепер – це 7 шкіл);
- реалізується проект «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності в навчально-виховний процес навчальних закладів" на базі Великомостівського НВК «ЗШ І-ІІІст. – ліцей» пройшов успішну експертизу;
- Запроваджено новий Всеукраїнський експеримент «Культура добросусідства»: Сокальський НВК «ЗШ І-ІІІст. №2- ліцей», Сокальська СШ №3.
- Проект "Освіта для стійкого розвитку в дії" (Наказ МОН України від 19.06.20 09№ 537) крім Жвирківської ЗШ І-ІІІст. Запроваджено у ДНЗ №9 м. Сокаля
- У Сокальському НВК «ЗШ І-ІІІст. № 4- ліцей» вдало запроваджено науково-педагогічний проект «Інтелект України», за яким навчатимуться учні 1 класу (учитель – Ковальчук Л.Ю.).
- Продовжувати роботу з підвищення професійної майстерності учителів, особливо з питань володіння сучасними технологіями;
- Провести моніторинг стану професійної майстерності учителів та стану володіння ними ІКТ (це актуально в умовах здійснення кадровохї політики для опорних шкіл);
- Проводити роботу з підготовки учителів-методистів бути організаторами та модераторами методичної роботи в нових ОТГ;
- Реалізувати проект щодо навчання керівників шкіл управління в умовах громадського управління та фінансової самостійності (відновлення семінаврів директорів).
У 2015-2016 н.р. 22 учнів з психофізичними вадами навчалися за індивідуальною формою корекційного навчання, 5 - за інклюзивною формою. Виходячи з того, що значно зросла кількість дітей-аутистів, які потребують спеціальних методик навчання і виховання була створена творча групи вчителів-логопедів та дефектологів району, які працювали над проблемою: «Організація навчання та виховання дітей-аутистів». СЛАЙД
Відповідно до нормативів чисельності практичних психологів навчальні заклади району забезпечені на 46% посадами практичних психологів. Організація роботи психологічної служби в рамках окружних психолого-педагогічних консультаційних пунктів дала можливість охопити психологічною допомогою практично всі навчальні заклади району. Практичні психологи та соціальні педагоги охопили діагностичною роботою 5848 осіб, з них 5848 дітей, 162 педагоги, 408 батьків. Також під час року вивчався рівень шкільної дезадаптації учнів 7-го класу в умовах впровадження нових державних стандартів. СЛАЙД
Під особливою увагою класних керівників, практичних психологів. перебувало 203 дітей, батьки яких є учасниками АТО, 3-є дітей, батьки яких загинули в АТО під час бойових дій та 13 дітей переселенців зі Сходу. Класними керівниками, практичними психологами проведено індивідуальні бесіди, вивчення психоемоційного стану, рівня тривожності, агресивності, самооцінки дітей та психотерапевтичні бесіди та заняття.
Навчальні заклади, в яких навчаються діти-переселенці, забезпечують педагогічний патронаж шляхом відвідування класними керівниками сімей на дому. У навчальних закладах наявна інформація про умови проживання кожної сім’ї.
Завдання на 2016/17 н.р.: СЛАЙД
- Проводити системну роботу щодо психолого-педагогічної підготовки учнів до ЗНО
- Спланувати та реалізовувати заходи психолого-педагогічного супроводу роботи з обдарованими дітьми;
- Активізувати роботу щодо адаптація учнів 1, 5, 10 класів (особливо в у школах, які попали під оптимізацію).
- Створювати умови для збільшення показника учнів, які навчатимуться за індивідуальною та інклюзивною формами навчання в контексті закриття інтернатів.
- Продовжувати роботу з удосконалення системи інклюзивного, індивідуального навчання.
Щоразу на рівні міністерства робиться акцент на тому, що основним показником діяльності школи стане зовнішня експертиза, найбільше – результати ЗНО як форми проведення ДПА.
Нами проаналізовано результати ДПА, з предметів з яких ця форма контролю проводилася у формі ЗНО. Загалом по району у 20-ти школах з 27 ЗНЗ І-ІІІ ст. річне оцінювання відповідало ЗНО (з похибкою 1-2). Най вищий показник якості знань – 59 % учнів високого та достатнього рівні продемонстровані під час ЗНО-ДПА з української мови. Щодо якості викладання історії України, то він є найнижчий з усіх предметів ЗНО-ДПА – 5,7 середній бал та 35 % - показник якості знань. СЛАЙД
За результатами минулого року, із випускників 11-го класу 16 нагороджені золотою медаллю, 5 – срібною. Загалом 5 учнів не підтвердили золоту медаль (3 змінили на срібло, 2 не підтвердили взагалі). СЛАЙД
Маємо результати ЗНО, які стануть предметом моніторингу та аналізу діяльності шкіл. На прикладі нашого району можна зробити такий самий висновок, який оголосило МОН про нерівність у доступі до якісної освіти між місто і селом.
Якщо проаналізувати % учнів, які не подолали поріг ЗНО, то він сягає в середньому з усіх предметів по району - 8,7 % (звичайно похибку становлять інші категорії, що складали ЗНО). Найбільший відсоток таких учнів з фізики, англійської мови (діти сільських ЗНЗ) та історії України. Стан викладання названих предметів стане предметом вивчення у 2016/17 навчальному році. СЛАЙД
Слід відзначити результати ЗНО, які продемонстрували учні Сокальської гімназії, Сокальської СШ І-ІІІст. №3, з історії - Острівського та Великомостівського НВК. Проте, в окремих школах % учнів, які не подолали поріг, наприклад, з математики, історії, української мови, є дуже високим. Найбільше – Стенятинська ЗШ, Двірцівський НВК, Бутинський НВК, Ільковицький НВК. СЛАЙД
Пріоритетні завдання щодо на 2016/17 н.р.: СЛАЙД
- Працювати над підвищенням навчальних досягнень учнів на основі постійного моніторингу знань учнів, особливо з предметів ЗНО-ДПА
- Провести моніторинг якості гурткової роботи у ЗНЗ та моніторинг реалізації варіативної частини навчального плану;
- Удосконалювати форми та методи внутрішньошкільного контролю.
- Використовувати моніторинги як основну форму внутрішньої та зовнішньої експертизи діяльності шкіл.
- Провести моніторинги стану професійної компетентності учителів майбутніх опорних шкіл на предмет володіння ними сучасними технологіями та результативність у роботі
- Проводити постійні дослідження якості знань випускників ДНЗ та ЗНЗ.
Новий 2016/17 навчальний рік ставить перед нами нові стратегічні завдання: СЛАЙД
- Результативне впровадження нових державних стандартів та програм, змін у навчально-виховному процесі початкової освіти та у 8 класах;
- Підготовка до реформування освітньої галузі в рамках імплементації Закону України «Про освіту»;
- Створення умов для функціонування закладів в умовах громадського управління та фінансової незалежності.
- Об'єднання усіх можливих ресурсів та зусиль, творчого потенціалу педагогічних колективів для того, щоб у закладах освіти нашого регіону діти здобували якісну освіту.
Начальник відділу Р.Т.МОНАСТИРСЬКИЙ