ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Неприйнято |
---|---|
Сесія: | XXI |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 00343/07 |
Дата реєстрації: | 27.09.2017 |
Проголосовано: | 27.09.2017 13:31:50 |
Автор: | Притулко В.Я |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
14
- Не підтримали
0
- Утримались
3
- Не голосували
8
- Відсутні
12
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 00343/07
СОКАЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
сесія _VІІ_ скликання
Р І Ш Е Н Н Я №
27 вересня 2017 року м.Сокаль
Про звернення до голови Верховної ради України
А.Парубія, голови комітету з питань державного
будівництва, регіональної політики та
місцевого самоврядування С.Власенка,
народних депутатів України,
Прем’єр міністра України В.Гройсмана
щодо державного контролю
Керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Сокальська районна рада Львівської області,-
ВИРІШИЛА:
1. Прийняти та направити звернення до голови Верховної ради України А.Парубія, голови комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування С.Власенка, народних депутатів України, Прем’єр міністра України В.Гройсмана щодо державного контролю. (звернення додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань євроінтеграції, взаємодії з місцевими радами, децентралізації, регламенту, депутатської етики, законності та взаємодії з ЗМІ
Голова районної ради Микола Пасько
Щодо державного контролю
Голові Верховної ради України
А.Парубію
Голові комітету з питань державного
будівництва, регіональної політики та
місцевого самоврядування.
С.Власенку
Народним депутатам України
Прем’єр міністру України
В.Гройсману
Ми, депутати Сокальської районної ради Львівської області від імені громади звертаємось до Вас з метою захистити гарантоване Конституцією України право територіальної громади на самоврядування та запобігти встановленню абсолютної влади голів держадміністрацій на місцях.
Вже більше двох років в нашій державі оголошена та триває реформа децентралізації поряд з реформою об’єднання територіальних громад. Успішні результати вказаних реформ беззаперечно продемонстрували їх ефективність та, перш за все, реальну відповідність потребам територіальних громад. Адже, тривале знищення територіальних громад в Україні, що відбувалось протягом всіх років незалежності, поставило під загрозу банкрутства в цілому нашу державу.
Визнаючи, що сильні громади є показником сильної держави, влада в той же час в останній рік суттєво зменшила темп реформи децентралізації, а запропонований урядом законопроект щодо державного контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування взагалі поставив під сумнів продовження реформи як такої, оскільки зміст законопроекту передбачає повну«централізацію» влади на місцях у руках голів держадміністрацій.
Прийняття вказаного законопроекту перетворює реальну фінансову самоврядність та інші досягнення децентралізації на декларативні, тобто зведені нанівець у разі отримання місцевими держадміністраціями права безконтрольно зупиняти будь-які рішень місцевих рад. Встановлення державного контролю за рішеннями органів місцевого самоврядування у пропонований урядом спосіб спричинить блокування місцевих реформ та підпорядкування проведення таких реформ волі державних чиновників, а не інтересам громади в особі їїпредставників у місцевих радах.
Окрім самої мети втручання в діяльність органів місцевогосамоврядування, що суперечить цілям децентралізації та самостійності територіальних громад, очевидною є недосконалість законопроекту і в інших аспектах, зокрема:
- Місцеві державні адміністрації не володіють ні фаховими, ні кадровими
ресурсами для виконання непропорційно широких контрольних функцій урізних сферах. При цьому, законодавчо не передбачено жодноївідповідальності за нанесення збитків місцевому самоврядуваннюнеправомірним зупиненням рішень, отже держана влада прогнозованозловживатиме правом на зупинення прогресивних рішень;
- Передбачена можливість зупинити навіть наказ департаменту чиуправління, а не лише рішення місцевої ради чи виконкому, що несезагрозу цілком «паралізувати» роботу відповідних органів місцевогосамоврядування;
- Пропонований спосіб контролю не містить альтернативи та можливостівнесення зауважень на рішення органів місцевого самоврядування, з тим,щоб надати можливість місцевим радам виправити недоліки. Таким чином, інструмент не спрямований на ефективну взаємодію державної влади тамісцевого самоврядування та забезпечення законності рішень, а лише напосилення впливу державної адміністрації на орган місцевогосамоврядування.
Місцеве самоврядування – не лише право, а й реальна здатністьтериторіальних громад без зовнішнього впливу вирішувати локальні справи.
Така здатність буде суттєво обмежена зупиненням з боку місцевих державнихадміністрацій «невигідних» окремим урядникам рішень. Адже, навіть у випадку,якщо суд не знайде достатніх підстав для визнання правового акту незаконним,діяти рішення не буде упродовж усього часу судового розгляду, який можетривати достатньо довго.
Таким чином, прийняття вказаного законопроекту не лише зупиняєреформу децентралізації, а руйнує самостійність місцевого самоврядування,підпорядковуючи його керівникам держадміністрацій.
Враховуючи вищесказане та з метою гарантування конституційного права
територіальної громади на самоврядування,
ПРОСИМО
1. Не допустити розгляду та прийняття Законопроекту«Про здійснення
державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого
самоврядування Конституції та законам України»у пропонованій урядом
редакції.
2. Забезпечити підготовку та публічне обговорення нової редакції
законопроекту із залученням асоціацій органів місцевого самоврядування,
експертів з місцевого самоврядування, науковців та безпосередньо
представників місцевих рад.
Прийнято на ____ сесії
Сокальської районної ради
Львівської області
VII скликання
27 вересня 2017 року